JellyPages.com

Wednesday, April 3, 2013

bila rindu...

Assalamualaikum w.b.t.. Hai there. Hari ne hari yang sangat penat sebab aku dah settlekan 100 fail lesen kat pejabat. Serius penat. Aku nak siapkan hari ne jugak sebab taknak tangguh-tangguh. Aku taknak esok-esok kerja makin berlambak. Okay, sekarang barulah aku paham, kerja tiap hari memang memenatkan & masa pon takda. Kejap jek pagi ke petang, then petang ke pagi esoknya. Macam takda life. Bila hujung minggu plak stay kat umah jek sebab malas nak buat apa-apa, takda life langsung. Korean drama yang aku hadap pon dah tertangguh, takda masa dah nak hadap. huhu. May i study till die? haha. 


Kadang-kadang best jugak if pegi kerja, aku lupa masalah yang ada. Tak engat langsung, pastu yang bestnya hampir tiap hari ada orang belanja makan & ajak makan kat luar. haha. Rezeki..rezeki.. Aku rasa aku ada potensi tuk jadik workaholic, so aku decide nak join private sector masa akan datang. Harap-harap application aku berjaya. Aaminn. Rasa puas hati gegilos kalau keja da siap. Just rasa penat tuh yang kadang-kadang tak tertanggung. Sakit hati jugak bila kerja yang dibuat tuh semakin banyak, tak berkurang langsung. haha. Emo aku d buatnya. Dah siap keja buat fail, aku d suru hancurkan kertas lak guna mesin penyiat kertas. Suka gilos aku men mesin tuh. haha. Kekunun kena hapuskan dokumen sulit. Naseb bek aku ne bukan busy body kalau tak, aku baca satu-satu dokumen tu pastu baru aku hapuskan. 


To be honest, aku rindu kL & kawan-kawan aku kat sana. Cepatlah masa berlalu, i want to go back. It is not i doesnt love my hometown but half of my life was there. huhu. Half of my life atau ko mau jalan-jalan Myn? haha. Almost dua bulan aku jadi budak baek kat umah. Mana tak bosan. Kalau kat sana, bila rasa bosan jek, aku terus angkat kaki g KTM uKm, pastu beli tiket g kL sentral. da sampai kL sentral baru aku decide nak merayap kat mana. Kali terakhir aku g Timesquare before balek hometown aku pegi dengan baju kolej jek. Suma orang pandang aku laen macam kat sana. Selekeh baek untuk diri sendiri, so kita takkan jadi perhatian & no body interested to rompak anda. Ohmaigod. Miss all the moment. #sambil rendam kepala dalam lumpur.






my hobi is merayap..hehe




No comments: