JellyPages.com

Tuesday, December 18, 2012

Presentation Terakhir...

     Assalamualaikum w.b.t semua.. Semoga sihat walafiat sentiasa. Hari ne aku nak update entry pasal pembentangan akhirku sepanjang bergelar pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia.hehe. Habis dah, in shaa Allah, kalau takda halangan pasne takda dah. Last subject yg kena buat presentation ialah Pendidikan & Masyarakat, iaitu subjek pilihan bebas (PB). Sedih jugak senanya. Aku dah nak habis dah. Sobss.. Tinggal final exam & thesis jak lagi.

     For the very first time, aku bersungguh-sungguh buat assignment. And yg peliknya, untuk subjek PB. Tuk subjek major atau fakulti aku tak berapa nak sungguh-sungguh pulak.haha. Bukan apa, lecturer and prof2 kat FEP tak heran dengan gambar2, video atau slide yg canggih-canggih. Dea tak pandang semua tuh. Buat penat jak buat, buang masa, isi kandungan jugak yg jadi keutamaan. So, bila lecturer subjek PB suh buat assigment sal ICT yg kena ada video bagai. Semangatlah aku.hehe.

     Kira-kira dua bulan lepas, lecturer agihkan tajuk tuk suma orang dalam kelas. Yang dahsyatnya esainmen kali ne, kena buat tinjauan di seluruh Mesia. Aku dah nervous gila dah dengan geng2 aku. Takut dapat negeri yang susah nak pergi. Alih-alih, aku dan team aku dapat negeri Perlis.huhu. Habislah, mana aku nak cari link kat Perlis. Takda saudara kat sana, kawan-kawan rapat pon takda, kawan besa ramailah. Seriously stress fikir cemana nak buat. Finally, aku dapat idea tuk tukar tajuk dengan kumpulan laen. 

     Dengan semangat berkobar-kobar, aku tulis sepucuk nota..sepucuk?haha. Pehliss la Myn. Aku tulis nota kaki, bajet2 ushar sorang tuh. Takdalah, aku tanya diorang, diorang nak tukar tajuk or tak dengan aku. Aku nak buat kajian lapangan di Sabah, my hometown, tak nak buat kat Perlis sebab aku tak tau celah mana aku nak kaji.huhu. And the best part is diorang setuju nak tukar tajuk dengan aku. Aku & geng kemain lagi happynya. Alhamdulillah. Senang der aku nak buat. Ada ramai link. Adakah istilah ramai link myn?haha.

     Dengan ini, rasmilah bahawasanya kena buat kajian lapangan di Sabah. Kena cari responden, kena decide kawasan pedalaman mana nak buat kajian. Kan Sabah tu luas, ada banyak tempat. Tinggal pilih jak. Memandangkan tajuk esainmen tajuk berkaitan ICT, aku pon semangat buat video teaser sal org pedalaman yg baru nak jumpa tnet. Dalam masa yg sama masukkan sekali gambar-gambar di kawasan pedalaman Sabah. Excited.

     And finally, sampai masa tuk present, kitaorg dah ready walaupun sepanjang proses membuat esainmen ne ada macam-macam dugaan & cabaran. Honestly, takdalah vogue sangat tapi bolehla. Ne presentation terakhir aku di semester akhir der, kenalah semangat sikit..hehe. 






ne pic team PB aku




dari kiri, Nani, Sheren, aku & Dhiah.. klu berminat kt
diorg oppss..diorg dah ada yg punya.hehe




biru uollss..




Sheren, her bf study d Aussie




Nani, her bf was my junior d sekolah.hehe
xsangka gak senanya..org selangor dengan sabahan




Dhiah..her bf was my friend, 
after she introduce him to me lahh.hehe


     Aku?hehe. Takda bf, tapi in shaa Allah, i'll have a future husband. MFH, MrFutureHusband.. I'll waiting for him. So, pray for me uollss..need to improve myself first then i can be the best for him. Aamiinn. ^^





ulat bukulah kekononnya..hahaha








No comments: