JellyPages.com

Wednesday, January 16, 2013

Gadis Biasa..

     Assalamualaikum w.b.t.. Hai semorang, macam besa, semoga sihat walafiat hendaknya dan ceria selalu. Aaminn. Hari ne aku tak adalah lapang sangat tapi tetiba rasa nak update blog disebabkan oleh rasa hati yang agak lara. Esok, bersamaan 17 haribulan Januari 2013, merupakan hari exam terakhir, dimana aku akan duduki peperiksaan untuk paper terakhir di semester akhir dalam tahun akhir aku bergelar seorang pelajar Ijazah Sarjanamuda di uKm. 

     Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi, Allah s.w.t, sebab dengan izinNya lah aku dapat juga menghabiskan sesi pengajianku disini. Penat lelah selama ini bakal berakhir. Belajar tu memang agak penat, tapi sebenarnya, ia bertambah penat apabila aku terpaksa menghadapi pelbagai ujian dan dugaan sepanjang bergelar pelajar di uKm tercinta ne. Sejujurnya, aku tak bersedia lagi untuk memasuki alam pekerjaan, tapi apakan daya, masanya dah tiba. Master ? Nanti dulu.

     Berkat doa ibu bapa, aku dah sampai ke tahap ini. Walaupun perjalanan masih jauh dan belum pasti, sekurang-kurangnya aku mampu jalani perjuangan selama tiga tahun. Ada banyak kesilapan yang aku lakukan, kadang aku rasa menyesal, kadang aku redha sebab itu semua adalah sisi perjalanan yang harus aku tempuhi sebagai hambaNya. Apa yang terbaik mampu aku lakukan adalah jadikan setiap kesilapan tu sebagai pengajaran hidup.

     Berbalik kepada tujuan asalku update entry ne, tak laen tak bukan untuk luahkan rasa sedih sebab sekali lagi aku tak dapat balik. Penerbangan yang sepatutnya aku ikuti pada 19 haribulan Januari, bersamaan dengan hari Sabtu, terpaksa aku batalkan atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Aku mengambil keputusan untuk buat semester 5 sesi 2012/2013 untuk siapkan sepenuhnya thesisku yang belum selesai. Sambil-sambil join perkampungan Redaksi sesi kali ini. Ya, untuk kali ketiga aku join sidang Redaksi yang produced uKm Official Student Magazine. 

     Kalau ikutkan hati yang dah homesick sangat ne, aku memang nak balik umah. Dah setahun lebih aku tak balik. Aku rasa macam nak kekemas barang, angkut suma termasuklah thesis yang tak settle lagi berambus dari uKm ne. Tapi, bila aku fikir-fikir balik, macamana aku nak hasilkan kertas ilmiah yang berkualiti kalau aku buat d rumah dan berhubung dengan Prof aku menerusi alam maya sahaja. At least kalau aku stay sini, aku boleh ulang alik dari kolej ke fakulti atau ke PTSL. I need all references. Journals, books, and hasil karya senior-senior lepas. Thats why i stay, i have to. 

     Dear father and mother, its not like i dont want to go home, the fact is i still have something to finish up, when everything was completed, i will come back to you. Coz my responsibility for the whole life still over there, as long as i am not get married yet. My family must coming first. Im doing all this coz both of you, adik-adik and others. i knew it. Unfortunately, im just a girl. Still crying over, still being so weak for sometimes and really need a strength to move on. But, at the same time, you dont have to worry coz i have so many friends over here which is give me a full support. Always do remind me when i was forget. Share everything to me till i realize how much loss i've been bear for all this while. 

     And the most important thing is, i have HIM with me, my love, my real strength, my destiny, my big supporter, my life for dunia & akhirat, my protector, my guidance, and my everything. He always there when i need HIM, always hear me, understand me, never give up to me, still waiting for me to come back to HIM until today. He is my Lord, Allah s.w.t. I just need your prays so that i'll never strayed from HIM. Its really hard to remember those things even its just simple as ease. 

     Lagi menyedihkan bila aku tak bagitahu lagi kawan-kawan laen yang aku tak balek lagi kali ne. Macam-macam plan sudah dirancang. Everything was mess now. Im sorry dear. I have to do this. Really. Thanx also for rasa cinta di hati sebab selalu buat mood aku berubah, make me feel it was always there to comfort me and prevent me from being lonely. Aku harap kali ne aku kuat, kuat sekuatnya untuk selesaikan apa yang patut. So, aku dapat berLI atau berpractical dengan hati yang tenang pada semester hadapan. Insya Allah.







selamat bercuti kepada kawan-kawan yang dah sudah habis exam..^^


     

No comments: