JellyPages.com

Tuesday, August 28, 2012

Bila aku sudah habis kelas...

 Assalamualaikum... Lama aku xupdate status. Takda idea sangat nak tulis d blog untuk beberapa bulan lepas, tapi kali ne aku ada topik yang boleh aku masukkan sebagai entry, bolehlah membebel sikit-sikit. Once again, aku beraya di perantauan. Starting from Negeri Sembilan, then Puchong and Melaka. Bangi pon termasuk jugaklah coz aku balek uKm raya ke 7. Fuhh..mcm ne lahh gamaknya kalau jadi anak perantauan. Yang bestnya kazen pun ada sekali so xdalah aku sunyi sorang-sorang ke hulu hilir mcm Raya tahun 2010 arituh.

 As usual, berjanji jumpa di Seremban. Kebetulan kelas aku habis awal untuk shortsem baru-baru ne. So,ak merempat dululah d uKm dua hari before g Seremban mcm yg dijanjikan. Bosan yg teramat tapi aku xstadi gak. Ntah apa jelah yg aku buat dua hari tuh. Buang masa betul.. Ehm2.. Berbalik kepada topik asal, hari Rabu tu aku dah habis kelas, assignment suma dah hantar jadi kira mcm merdeka la sua. hewhew..besh..besh..the big poblem is ari Jumaat gak baru dapat ke Seremban. Menunggulah aku mcm burung pungguk rindukan bulan. Dak sabar gak ne sbb dah tiga bulan aku xjumpa macek dua org ne. Windu kunun...

 Sampai masa yg dijanjikan, aku pun geraklah g Seremban via kTm. As usual, aku sampai awal. Apalah sangat dari Bangi pg Seremban kan. Bpa stesen jak. Pukul 1 ptg aku dah sampai, text c Sueyean, dea masih otw,c Bell plak masih dalam bilik hostel lagi. Keringlah aku menunggu klu mcm ne. Takpalah, aku gerak jelah dulu g Terminal 1 tunggu anak dara dua org tuh d sana. 





Sueyean




Bell
..sorryla Bell..aku curik DP fB mu.hakhakhak


 Aku dah biasa tunggu-tunggu orang ne. Memang besh..Adehh..Sabar jakla.
Naseb baek aku bawak beg baju saiz lebih kurang macam karung atau guni, kalau tak aku mmg dah pegi merayau. Lagi-lagi bila Seremban Parade tu stay ngam2 depan stesen kTm Seremban. Manatau jumpa baju raya tuk raya keempat & ke atas plak kan.hikhik.. Ramai sangat org balek kampung arituh. Macam2 ragam aku tengok. Ada yg tua,ada yg muda (ensyem2 plak tuh..hee), xkurang jugak bebudak sekolah asrama. Jadilah aku tunggul duduk yg setia memerhati org sepanjang masa tuh. Makkaii..Dunkin Donut kat sebelah jak, naseblah tengah posa lagi kalau tak mmg aku dah g beli. 

   Nak dengar lagu via phone headset aku ada kat Sue,dea terbawa balek kampung. Sedih i coz tak dapat beraya dengan headset i.werkk..werkk.. tolonglah myn..terkuar jugaklah isi tekakku. Ok, fine. Aku sampai sejam awal. Sueyean bitaw dea sampai dalam kul 2 mcm tuh. Apa ne Yean..bayang pon xnampak lagi. Sakit leher aku panjangkan mencari2 kelibatmu. Orang yg lalu lalang dah takku pedulikan ( kecuali yg ensyem la,xkira pepacik or dedatuk..bila dah bosan, tibai jelah ). C Bell xyah cakaplah,dea gerak kul 3 pas kelas. So aku mmg harap mck sorg ne yg sampai dulu. Aku dah bosan ne. Nak buat apapun tak boleh.

   Finally dea sampai gak. Kul2.30. Patutlah lambat, rupanya jalan masuk utama ke Terminal 1 tuh jemm. Mcm ko tak tau Myn. Happy banget i bila dea sampai..Pastu almost kul 4 c Bell plak sampai. Thank God. Aku just menunggu  dua jam lebih. eh..eh..bajet penyabar pulak. Memandangkan diorang berdua dah sampai..marilah kita gerak ke rumah kakak sepupu yang tercinta ne..









  





No comments: