JellyPages.com

Wednesday, August 29, 2012

Bila Adeq Lelaki Kawin Dulu...errrrr.....

     Assalamualaikum...baru-baru ne, 26 haribulan Ogos 2012, bersamaan 8 Syawal 1433 Hijrah, adik lelaki aku, Muhammad Amin Bin Hasan, nikah & bersanding di bumi Tawau tercinta. Anak ketiga dari tujuh orang adik beradik di mana akulah anak sulung, ala..yg paling comel sedunia tu..ahakss.. Tapi kan anak sulung ne laa yg tak balek rumah. Sorry to say bro. Kakakmu ne ada exam. Takkan sebab aku exam, majlis mu d awalkan or d postpone plak kan. benda baek xbagus di tangguh2, so go on jelah...





ne laa keta pengantin..agknya siblings aku yg hias.
aku yg xda sumbangkan apa2.



     Sedih jugak coz aku tak balek, tapi mau buat cemana kan. Perjuangan harus diteruskan.acececece.. Bila semua kenkawan dapat tau yang adeq aku nak kawin, hampir suma terkejut & ada gak mummy kawan skola engatkan adeq angkat aku. Adik kandung aku yg kawin ne, seyes..huhu.. berbalik pada topik asal, dea dengan wife dea bertunang bulan november tahun lepas, masa tuh aku xda, adeq pempuan yg kedua & keempat pun xda gak. Masa dea tunang tuh, belum cuti sem lg. Aku kat uKm mcm besa, yg dua org lg kat UIAM & Mahsa Damansara.


     Honestly, aku sendiri terkejut bila dapat tahu dari mak aku yg dea nak bertunang dah tahun lepas. Bila aku fikir2 balik, xpalah beb, dah sampai seru, dah nak kawin awal, bear jelah. Dah parents aku bagi greenlight, xkan aku nak bising plak. lagi satu tipulah if aku tak rasa tergugat.huhu..aku anak sulung tapi adik aku kawin dulu.adedededede..Rasa xlaku kejap pun ada gak.hahahahahaha..Naseb baek ko adeq lelaki wahai Amin Hasan,so Aminah Hasan ne xterasa sangat.


     Sapa xmau kawin awal weyh. Kan bagus tuh, lagi2 la utk yg pempuan. Ada org jaga. Bila dah halal, nak buat apapun boleh, xda orang marah or halang. Allah s.w.t suka, dapat keredhaanNya jugak. Bestnya if bercinta pas dah kawin..hewhew..eh2..aku plak yg terlebih2. But the poblem is, im the eldest in my family. Theres a lot of my responsibility that havent done yet. So lupakan jelah angan2 jenin ko tuh Myn. Oppss..kantoi aku pun terfikir gak nak kawin awal.wakaka.. So, anyone ? =.=


      Berat tanggungjawab yg aku kena pikul. Apa2 keputusan yg aku buat kena fikir habis and ambil kira semua benda. My family depends on me, thats why. Tapi xdalah aku nak jadi foever alone..huhu..no way dude..no way..sedih tu. Sebelum aku makin emo, bek hadap pic2 yang sempat aku kebas from fB and so on masa wedd adeq aku. Tak sangka adeq aku ne ensem gak.wahaha.
Bertuah adeq ipar aku. Mohon kasi aku anak2 buah yg comel nanti. 





waktu nikah



alahai...



pengantin & ma parents



ensem gak budak ne upanya..
asika puji adeq sendiri Myn ? haha



selamat pengantin baru












my whole family..dari kiri fadhil ( ank ke 5), fyza ( ke 2 ), fatyn ( ke 4 )
my dadi, amin + wife, my mom, nyna ( ke 6 ), adeq ( ke 7 )




last but nOt least, Amin & Zahirah siblings

ne yg aku mmg patut jeles coz aku xda.
Tapi, fair & square la sbb, Adam, adeq bongsu adik ipar aku xda dlm pic.
Sesuai sgt, anak sulung & anak bongsu xda.


     Hope kamu bahagia hingga ke akhir hayat. Be a good husband & wife, nak bagi nasihat, xda sangat kot sebab aku pun xkawin lagi, xda pengalaman. hahaha.. btw..selalu lahh saling bertolak ansur & bantu membantu antara satu sama lain, jangan lupa parents kita..I'll always pray for both of you..













No comments: