JellyPages.com

Wednesday, October 24, 2012

Pesta Konvo 2 ?

     Assalamualaikum.. Hai kawang-kawang. Di petang yang hening ne tetiba aku rasa nak taip entry panjang-panjang. Nampak sangat aku takda keja kan. Padahal, assignment berlambak plus tesis yang idea berkaitan dengannya tak kunjung tiba. Yes, minggu ne sangat awesome sebab banyak habiskan masa untuk raikan senior-senior yang sudah grad, di samping melakukan amal jariah yang sangat menggembirakan iaitu membuat sumbangan dalam bentuk wang tunai kepada peniaga-peniaga barang di pesta konvo. Grrrrrrr... Dah terbeli beberapa jenis barang baru kau nak menyesal, tak guna girls..tak guna..


     Tak adalah menyesal. Happy jugak sebenarnya. Act, empat kali aku pegi ke pesta konvo. 1st day dengan Mimie. Masa tuh jejak kaki kejap jak & cuma sempat beli Uncle Bob. Motif aku pegi kesana for the very 1st time is sebab nak jumpa Bell, dea & budak medic laen terlibat dengan health screening di Dewan Gemilang. Aku tak sempat pun nak buat sebab rush nak balek, ada hal yg tak dapat dielakkan. So aku jumpa dea kejap jelah. sob..so..


     2nd day dengan Yatt, Leyli & Faten. Pegi pusing-pusing, tengok barang, beli kasut yang harganya Rm15..hikhik..then beli Uncle Bob + Ice cream. Haiz, engkau ne Myn macam takda benda lain nak beli. Asyik-asyik Uncle Bob. Bukan aku yang nak makan, diorang yang minat sangat ayam gunting pacek Bob tuh. Tak lupa gak Leyli belanja aku eskelim vanila + rOti. Nyummy.







besar gak rotinya. payah den nak abeskan..


     Kali ketiga pulak aku pegi pesta konvo ne berdua dengan Dhiah. Gigih berjalan kaki dari Amin ke DECTAR tuk tengok senior2 yang da selesai majlis konvonya. Pastu dari DECTAR ke Dataran Dewan Gemilang. Aku nak pegi sangat sebab nak jumpa adik aku yg datang dari UIAM. Entah dari ceruk mana tetiba dea pown jual barang kat situ. Memula tuh aku rasa tak boleh pegi dah sebab petang tuh asyik hujan & fobia gak nak kuar sebab sejak kebelakangan ne hujan selalu turun dengan pakej lengkap bersama kilat petir yang sabung menyabung. Takot i. Bila dah reda, barulah kami menggagahkan diri. Masa ne lah aku sebok cari tudung + cotton gown Dhiah sekali. hikhik. Aidijuma kan ada. Dah alang-alang aku kat sini, bek kami snap2 kejap dengan beliau.

     
     Pastu, kali keempat, dengan Dhiah & Ijan. Mula-mula kekononnya nak pegi PTSL, sebab coursemate aku tengah tunggu kat sana. Tetiba masa tengah khusyuk online hadap muka buku, c Ijan send text tanya masa tuh aku ada kelas lagi or tak, boleh tak teman dea pegi pesta konvo, nak beli tudung katanya. Aku dengan kadar kelajuan maksimum 100 huruf per minit..wakaka.. over sangat Myn..mereply text tersebut dengan senang hati bahawasanya aku boleh aja.. Habis kelaut jap plan tuk study tengahari tuh. Laju plak tuh aku besiap.haha.. Aku dah addicted dengan pesta konvo. Maklumlah, barang kegemaran ada kat sana,pastu d jual dengan harga yang murah pulaknya, boleh cuci mata walaupun tak beli. Mana aku tak excited. Dhiah beli kasut and gown untuk sekali lagi. Ijan lakk beli tujuh helai tudung lain-lain warna. Nampak tak pengaruh aku kat situ. 

    
     Yang bestnya lagi, makan Char Kuew Tiow yang sedap bersama ABC rock yang awesome ditambah dengan Cheesecake yang heaven dengan Iceblend yang sangat menyegarkan. Abes senak perut aku derr.. Sampai nak termuntah pon ada gak. Puas hati. Sumanya di beli dengan harga yang berpatutan. Sangat-sangat berbaloi. Bila misi dah selesai, kami pun gerak pulang. Nak ke library ne. Ada buku nak pinjam + coursemate aku dah basi menunggu aku kat situ. Via text memang dea kata tak kisah, tapi sapa tau dalam hatinya kan. Sorrylah bro buat ko menunggu sejam dua. hewhew.. Pesta Konvo dah nak abes dah. Thats why kena pegi cepat. :p





muka hepy sebab dah borong barang..hehe





sempat lagi..





blueberry & chocolate cheese cake..yumyum..





myn..dhiah..ijan..ernie ? sibuk agaknya..




      

     

No comments: