JellyPages.com

Monday, October 22, 2012

Pesta Konvo uKm

     Assalamualaikum kawang-kawang..hari ne kira salah satu hari yang paling best sem ne. Sebab tu aku hupdate blog.hehe.ehm2..aku excited sangat sebab dapat pegi ke pesta konvo utk dua hari berturut-turut. Yes,xda apa senanya di pesta konvo ne melainkan pertandingan-pertandingan yang berasaskan hiburan beserta gerai-gerai makanan yang agak menggemukkan serta concept store ala2 pasar malam yang menjual segala macam barang perempuan, kebanyakannya lahh.

     Hari ne aku tetiba rasa nak pegi pesta konvo sebab adik aku datang dari UIAM utk menjual segala macam beg tangan pempuan. Apa yang menariknya ialah aku dapat beli tudung bawal yang dah lama aku nak sangat, tetapi tak berkesempatan utk mencarinya iaitu aj bawal. Honestly aku sangat fanatik dengan bawal, lagi-lagi yang plain. Walaupun agak fanatik, but doesnt mean aku pegi beli semua jenis atau angkat semua kaler yang ada. Aku masih tau memilih. Yang penting bawal yang aku nak beli tuh sesuai utk aku gunakan & kena dengan segala macam baju yg aku ada.

     Junior aku kat kolej yang bagitahu Datin Norjuma ada bukak concept store kat pesta konvo kali ne. Dan kebetulan malam ne she will be there sebab nak bagi tutorial kat adek2 manis yg datang ke concept store aj bawal utk membeli tudung. Yes, aku, adeq aku & Dhiah ada datang beli tudung tapi kami tak tunggu pun tutorial tuh. Pas amik gambar besama datin, kami terus blah. Sebab kami sedar yang kami tak berapa nak manis. Maka dengan itu kami pun segeralah berangkat pulang. Tak adalah, aku dengan Dhiah nak balik cepat sebab keesokan harinya aku ada kelas awal-awal pagi.

     Dhiah nak cari cotton gown, aku plak nak cari tudung bawal so memang ngamlah kami pegi berdua ke sana. Sebelum tu, kami singgah DECTAR uKm dulu tuk jumpa senior-senior yang dah konvo. Alhamdulillah. Happy tengok diorang semua berkonvo. Aku pun ikut excited & sempat gak pinjam jubah orang tuk amik gambar sekali. 






hehe.ne jubah konvo utk Fakulti Sains & Teknologi. 
jubah sebenar fak aku is light blue. 


     Excited sangat pakai jubah ne, apalagi kalau betul-betul pakai jubah FEP nanti.hehe. Awesome! Rasa berkobar-kobar nak study hard datang terus, sebab nak konvo dengan kadar segera. Aamiinn.. Mudah-mudahan Kau permudahkan segalanya utk kami Ya Allah. :')

     Sesudah selesai segala agenda di DECTAR & Masjid uKm, aku & Dhiah pon gerak ke Dewan Gemilang. Tempat dimana berlangsungnya pesta konvo. Dgn semangat jiwa yg kental, kami pon gerak kesana. Jalan kaki ne.. Nampak tak kegigihan kami di situ. 1st of all bila dah sampai, mestilah aku pegi cari adeq aku dulu kan. Bila sampai jak, kami tengok dea tengah bz layan cust.





fyza : semua beg ne the latest fashion tau..hikhik


     Memandangkan dea tengah bz layan cust, aku & Dhiah pon blahla pegi mencari cotton gown yg Dhiah nak sangat tu. Rata-rata orang jual rm35 paling murah, so kami terus mencari manatau lah ada yg jual rm30. Akhirnya kami jumpa jugak. Akak tuh bagi harga rm30 sebab bukan selalu konvo katanya. Aku & Dhiah asyik nak tergelak sebab akak tuh dah salah paham. Kak, saya dengan kawan saya ne tak konvo lagi. Insya Allah, kalau Allah bagi, tahun depan baru kami konvo.hehe. Tapi aku cakap dalam hati jelah. Kalau aku bagitau kang nanti tak jadik dea jual dengan harga rm30. Mekasih kak.





wah..kemain lagi bahagianya dea.




aj bawal kaler biru




bawal plain ne rm7 jak..




model sangat..


     The best part is, begambar dengan tuan empunya concept store. Walaupun tak sempat nak ikuti tutorialnya, aku dah sangat-sangat berpuas hati.




adek aku excited sangat.dea yg mntak nak begambar dlu dgn datin





she's too friendly




auwwhh...do create new design for me.over lakk.


Bila dah penat berjalan-jalan dan terus berjalan, maka dengan itu kami pun singgah makan.




muka ceria + kelaparan




laksa, nasik ayam madu, blueberry cheese cake & chocolate cheese cake
yummy..alhamdulillah..kenyang jugak akhirnya.






  

     

No comments: