JellyPages.com

Wednesday, February 8, 2012

mOdEl tElEkUng paLing OvEr kaLi yaa..

Hai..entry kali ne aku nak creta fasal hari-hari terakhir aku ngan adik aku d bumi taWau tercinta ne. Sebenarnya hari terakhirnya jak, aku belum lagi.hehe. As usual, kalau balek, mesti ada orang pesan barang and kali ne orang pesan ngan adik aku kain telekung. So, kami pun pegilah cari d tempat besa. Orang suka sangat pesan kain telekung yang ada jual d taWau ne. Katanya sebab ada banyak pilihan jenis kain and corak kerawang atau sulamannya. Mula-mula aku pun dak paham apa bezanya dengan yang ada d jual d tempat laen, macam sama jak suma. Sekarang ne barulah paham. Ada jenis kain cotton, yang paling laris sebab dak panas&selesa d guna, apalagi time terawih masa Ramadhan. Sesuai amat. Ada jugak yg licin and kebiru-biruan, santek gitu. So ada jugakla aku snap bebrapa pic, opkos modelnya adik aku la kan. Nanti kalau aku soh macik yg jual kain telekung tu yg jadik model dak semangat pulak orang nak tengok pic yang aku amik. Makanya, dengan telekung pon modelku bertrep ( bajet ) kiut..







*  yang ne sulamannya kaler hijau, kain jenis cotton.






*  harga rm80++ depends on corak sulaman and jenis kain. Suma pic yg aku amik dr jenis cotton.






*  yang ne mmg mengancam betul aku rasa, dahla wana putih pastu sulamannya dari atas ke bawah. ma peveret kaler. nasib bek telekungku pun baru lagi, i mengalah la.






*  cantek kan..hehe






*  suci gituu kaler putih..






*  yang ne pulak kaler kuning emas






*  abaikan gaya model d atas. Sulaman tu tebal + menyerlah gituu..






*  saiznya opkosla standard, sapa2 pun boleh pakai kecuali budak kecik yg kenit.





*  kaler purple pon ada. if jadi hantaran ne ok jugak kan..hehe






*  actually macam2 kaler ada, tinggal pilih ja la dengan corak sulaman yg berbeza.






*  kerawangnya memang power..


Lama jugak kami memilih, ada empat pasang suma yang perlu d beli termasuk satu utk mak aku.hehe. Bukan selalu dapat balek kan so apalah salahnya give her one of it as a present. Tapi yang ne adiah dari adik aku la, aku bagi adiah lain..mana boleh sama. Aku bagi mak aku tiket g konsert Avril Lavigne 18 Feb nanti..hahahaha..kiddin..




*  kotak present ne aku yang pilih.cantek ka?hehe.kalau tak, aku xnak ngaku.






*  kaler purple, hope she like it.



S E K I A N..














No comments: