JellyPages.com

Wednesday, February 8, 2012

tart teLur air tangan mak aku..

Hai..entry ne just nak creta sal tart telur yang aku suka makan. Bukan tak suka yang ada kat kedai roti or bakeri tapi tak cukup puas.hehe. Baik buat sendiri, buat bebanyak gituu..then makan sampai pengsan kekenyangan kan. Memandangkan cuti sem bukan selalu, so, kami pun mula la mengada-ngada rQ tart telur dari mak aku. Bukan tak tau buat, tapi malas + sekali sekala bermanja dengan mak aku apa salhnya kan..hehe.. Ada jugak aku tolong sebenarnya, tolong tengok + tolong kacau..wehewww..







*  comel jak rupa doh ne.hehe. opkosla ini utk kulit tart.







*  makesure doh xterlalu keras,xjugak terlalu lembut.







*  acuan kena la banyak kan so xyahla buang masa tunggu masak then buat lagi..








*  yang ne mestilah isinya kan.hehe. bahan wajib telur and susu segar.









*  uli doh ikut ketebalan yang disukai. kalau tebal sangat kurang rangup pulak kan.









*  pastu mampatkan dalam acuan. ne part yg paling aku suka.









*  sambil-sambil tu,jangan lupa hidupkan oven.








*  set suhu yang berkenaan.hehe.







*  banyak sua jadinya..weheww..^^








*  owh yeah..tym ne pun best jugak..jaga-jaga..if tumpah abes kena bebel.hihik.








*  yehaa..ready utk d bakar..








*  masak jak nanti biar aku yg rasmikan..^^


S E K I A N..






No comments: