JellyPages.com

Thursday, February 23, 2012

oH lElaKi...

Hai..entry aku kali ne bukan nak state sal jiwang-jiwang. Cuma serba sedikit ketidakpuasan hati ngan segelintir lelaki yang aku kenal. Firstly, ceh ntah penggunaan pekataan ne betul or tak..as usual aku nak bagitau yang aku memang ada ramai kawan pempuan and its normal la kan bila kaum pempuan share cerita + pengalaman masing2 memandangkan kawan2lah the best adviser tuk kitaorang suma. So,i admit hampir 50% apa yang kami kongsi is about love story masing-masing. Macam-macam pengalaman yang aku dengar and ada jugak yang sedang diorang hadapi sekarang especially my besties. If aku, xnak bukak cerita lama la, just nak tutup. Apa yang pasti, sangat menyakitkan bila orang yang kita sayang xjujur or berterus terang tentang apa yang sedang berlaku. 




Situasi yang pertama, kejadian ne berlaku sem lepas bila kawan pempuan aku rapat dengan sorang coursemate kitaorang. That guy sangat concern, sweet and whatsoever kat kawan aku tu. Mula-mula kawan aku just insist him as a friend then lama-lama bila lelaki tu dah selalu text, call and ajak lepak sesama, c kawan ne pon jatuh hati la. Hatinya lagi la makin berbunga-bunga bila orang yang diminati tu cakap ' aku suka kat kau ', masa tu memang dah kira rasa bahagia tahap-tahap mahadewa. Tapi diorang tak declare lagi sebab kawan aku masih tak yakin dengan perasaannya sendiri, dea nak amik masa sikit sebab xnak kecewakan c lelaki ne tadi. Alih-alih, bila kawan aku da confident tinggi tahap gunung everest, c lelaki pulak mula menjauhkan diri, hilangkan diri, xreply text, xjawab call dan yang sewaktu dengannya. Apa kejadahnya aku pun tak tahu. Sedih gila + meroyan jugak kawan aku tu tapi, sebabkan kami ada tuk bagi dea sokongan, dea pun dah ok sekarang. 






Situasi yang kedua pulak, kawan pempuan aku sorang ne memang hot sangat-sangat. Sebab ramai jugak lelaki kat luar sana nak kenal dengan dea, aku n kenkawan aku yang lain memang dah sedia maklum pasal tu. And dea memang layan suma orang but it doesnt mean dea nak suma. Dea pun manusia biasa yang nak terbaik untuk dirinya sendiri sehinggalah sampai satu masa tu ada sorang lelaki tetiba nak kenal dengan dea. As usual dea pun on jelah. Tak disangka orang yang nak kenal kali ne memang menepati citarasanya. Not bad at all dari segi agama sampailah dari segi rupa paras..sweet jugak. Jelesnya pon boleh tahan jugak even tak declare apa-apa pun lagi. So, aku dengan kenkawan lain memang excited gilaa and anggap orang tu memang suka kat dea. Kawan aku ne pon da bahagia sangat-sangat masa tu. Aku taulah sebab dalam kelas boleh pulak text sambil senyum-senyum bagai. Dah kena sangat kat hati dea la tu. Alih-alih, orang tu cakap dea just nak berkawan sebab dea xpenah ada kawan pempuan + suru kawan aku ushar-ushar budak pempuan yang dea nak kenal. Aku rasa tsunami memang dah melanda perasaan kitaorang suma. Demm..bukan pempuan cepat perasan but if u doesnt hav any feeling towards that girl, please dont touch her heart. Kawan aku memang frust gila aarh. aku pun ikut frust sekali. But its ok babe, theres still a lot out there. 








Situasi yang ketiga pulak, salah sorang kawan aku jugak. Time tu 2nd sem tahun satu. Sorang lelaki baya dea tetiba nak kenal dengan dea. That guy coursemate kepada kawan kitaorang jugak, cuma lain fakulti. So, alkisahnya bermula bila budak tu selalu text, chat(facebook) and call kawan aku hampir tiap malam sampaikan kitaorang suma dea dah tak layan. Selalu pulak datang kat kolej kitaorang bawak makanan bagai n ajak makan sekali. Aku pulak penah jugak sekali kuar dengan dea berdua ja g cari makanan lewat malam sebab nak tolong kenen-kenenkan diorang masa tu. Siap bagi warn lagi kat dea jangan mainkan perasaan kawan aku, dengan confident tahap gaban dea jawab takkanny. Aku pun senang hatilah. Bila dah suka sama suka, just tunggu proceed ke peringkat seterusnya jelah kan. tup..tup..budak lelaki tu hilangkan diri tetiba, and kitaorang dapat tahu dea dah kapel dengan pempuan lain. Rupa-rupanya masa tu dea dah ushar berapa ramai dak pempuan ntah..sapa yang say yes dulu yang tu la dea pilih. Geram! Rasa nak lempang guna periuk belanga pon ada. Kau engat kau hot sangat ka apa. Tengok aku dah emo..hihik.






Ne just kes-kes yang bila dah suka tapi orang tu ble plak blah, lain lagi kawan-kawan yang sedia setia,buat yang terbaek tuk bf diorang tapi tak dihargai malahan bf diorang tinggalkan atas alasan kawan-kawan aku tu baek sangat, tak sesuai dengan diri diorang, what the hell la kan. If dah ada pempuan lain, just terus terang so xla pempuan duk sibuk cari salah diorang sendiri. Ntahla, kadang-kadang jeles jugak bila tengok ada ja kawan yang bahagia ngan episod cintan cintun diorang. Dapat bf yang sweet, caring concern and the most important thing is matured!! Rupa tu tak kisahla, janji otak boleh pakai.  




S E K I A N

No comments: