JellyPages.com

Saturday, June 15, 2013

When We Are Together.. Ecehh..

     Assalamualaikum..w.b.t.. Hye korang. hehe. Since semalam sampailah hari ne, cuaca d bumi Tawau tercinta okay sak. Walaupun semalam hujan lebat, bagiku cuaca memang baek punya sebab aku boleh tidur sepuas-puasnya dengan nyenyak. hehe. Actually, aku penat sangat sebab dua tiga hari ne busy memanjang. Aku pon senanya tak pasti apa yg aku busykan, tapi pokoknya guwa memang busy laa. hahaha. Maklumlah, adek guwa da balek umah, so i've got new official driver. Yeah!


     Starting from pagi sampailah Maghrib aku kuar dengan mak & adek aku. Memang betul-betul takda kerja. Kekononnya Sabtu ne nak duk umah jek sebab da penat seminggu lima hari g ofis. Hari ne mood aku tak berapa baik. Aku asyik fikir sal Mornmorn, arnab aku lg sekor yg selamat dari serangan anjing arituh. Badan dea panas, pastu mogok taknak makan. Aku tak tau napa. Mybe dea rindu kat Normnorm tak. Bila aku datang g tengok dea, dea pandang aku dari jauh, tak datang langsung macam biasa. Sedeh siot. 



     


Mornmorn yg tengah bersedih.



    So, esok hari, aku decide nak g cari arnab laen tuk Mornmorn. Kesian dea, tak sanggup dah aku tengok dea sedih engat Normnorm tiap hari. Paling sadis aku rasa, bila dea tolak mangkuk makanan dekat dengan pintu sangkar lepas adek aku letak dekat tempat dea bersantai. Gaya macam merajuk tapi ntahla.. Xpa Morn..sok aku carikan ko membe baru ep. Blela ko bermain-main mcm sebelum ne.


    Haa..baru aku engat balek peristiwa pelik yg berlaku awal pagi semalam. hehe. Aku rasa memang terbaiklah. Masa tu aku otw nak g breakfast dengan kawan-kawan aku before masuk office, sampai jek d satu jalan, ada lak aku tengok orang tolak bas. Yang paling dahsyat, budak-budak lak tu yg g tolak. Aku rasa bas tu dah rosak. Memang lawak gilos. Naseb baek aku sempat snap pic, dapatlah korang tengok kan. haha.





Human VS Bus. The winner is human. Yeah !



     Okay, sambung balek kejadian ari ne. Benda paling best berlaku ari ne is bila aku sampai ruma jek, ada laici segar dari China dalam peti ais. OMG.. Ne yg buat aku sayang gilos kat bapak aku. Maybe dea da penat+bosan bebel sebab aku asyik makan laici dalam tin yg tak berapa nak sihat, so dea bawakkan tuk aku laici yg d bawa dari China trus. Yeay!! Happynya guwe.. Coz i really love laici. Aku jek sorang yg makan buah tu kat umah. Kebetulan adek aku ada beli aiskrim semalam, so aku pown bantai jelah, campur trus maka dengan itu jadilah icecream laici..yeeeeeeeeeeee...... hehehehe. Segala mood yg tak brapa okay tuh hilang sekelip mata. Puas hati aku..







Laici ne dah ranum walaupon kulit dea xbrapa nak merah.




Aiskrim + Laici




Segar dari ladang. haha




Taraa!! Laici berendam dalam aiskrim cair da siap. 
Nyummm...




     

No comments: