JellyPages.com

Monday, November 12, 2012

Aku Dia Dan Tong Sampah sangat AwesOme!

  
       Assalamualaikum w.b.t.. Hye guys..i mean boys & girls.. Bukan hanya kepada kawan-kawan lelaki semata-mata. Tujuan saya up new entry pagi-pagi buta macam ne sebab nak share dengan semorang tentang telemovie aku, dia & tong sampah. Ok guys, actually aku tak pasti telemuvie ne published kat mana. Sama ada tv3, ntv7, tv9, astroria or else. Tetapi...I've found it from youtube. Sinopsisnya, serba sedikit yang aku boleh bagi...ehm2.. Mengisahkan tentang Sharnaz & Amir dimana masing-masing telah..dumped by their soulmate. hurmm.. 


     And yang menariknya, diorang terjumpa atau terserempak atau sebagainya di tong sampah yang terletak di kawasan perumahan diorang. Masa tuh masing-masing nak buang surat cinta tapi Sharnaz the only one yang masih ragu-ragu sama ada nak buang atau tak.. Baca sinopsis ne seems like stupid kan. Akan tetapi, disebabkan aku minat dengan Beto Khusyairi, maka dengan itu aku pon hadap telemovie ne sampai habis. Ehm2.. Beto so sweet okay.. Even sebenarnya ke'sweet'annya lebih menyerlah dalam movie Istanbul Im Coming..eh salah, Istanbul Aku datang ! Berbanding dalam this tele.


      Actually, cerita-cerita macam ni laa yang kita nak tengok zaman sekarang. Mengikuti arus globalisasi & trend cara hidup generasi masa kini ( perghh..ayat tak boleh blahh, skema lah! ). Tau jalan ceritanya sedikit sebanyak macam gol & gincu and Istanbul Aku Datang but tak adalah macam Cinta Vlog by Wawa Zainal & Aliff Aziz ( boleh klik if nak tengok ). Hampehh. Scene, outfit & latar dah superb cantik tapi jalan cerita..adoi..macam cerita budak-budak. 


    When we talk about Malay movie, payah sungguh nak jumpa yang betul-betul berkualiti kan. Apa yang jelas sangat sekarang ne, dah jadi trend bila cerita-cerita cinta kuar, mesti heronya sweet, romantik, jejaka idaman seantero dunia tahap gaban.. Wajib! Yes, totally memang best & sangat menghiburkan tapi itu telah menyebabkan ramai gadis-gadis di luar sana termasuklah aku, berangan untuk dapatkan soulmate sebegitu. Harapan palsu uolls... Jahat kan mereka? 


     So, berbalik kepada telemuvie aku dia & tong sampah, sangat awesome sebab cara pembawaan watak hero & heroin sangatlah berkesan. Menjadi gitu. Syok sangat menengoknya sampaikan aku rasa berat bila da nak abes. Cett. What woman want from a man actually ? And what man want from a woman ? Payah aku nak jawab sebab persoalan yang aku nak senanya is What woman want from their husband ? haha.. Barulah mengena. Dua persoalan penting tu agak terjawab jugaklah dalam telemovie ne. 


     If nak tahu jawapan yang aku maksudkan, sila klik video di bawah okayy.. We can predict the ending of this story but the best thing is about the script & their naturally in every single appearance. Selamat menonton ! XD





Aku Dia Dan Tong Sampah..

No comments: