JellyPages.com

Saturday, November 3, 2012

List Movie tuk Hujung Tahun 2012..

     Assalamualaikum w.b.t.. Hai semorang. Tujuan update pepagi buta macam ne adalah semata-mata utk masukkan trailer movie yang aku nak tengok before the end of this semester. Kelass ko Myn..xtau nak tido ka cemana..ehm2.. Gigih sungguh aku nak update blog kan.


    Okayy, berbalik kepada isu & permasalahan di atas. Ada tiga movie yang aku nak tengok sangat kebelakangan ne. First is Twilight Breaking Dawn Part 2, 2nd is Lagenda Budak Setan 2 Katerina & 3rd is The Hobbit. Yeah bebeyh. Dis kind of movie yang betul2 kena di hatiku. Aku tak sure lahh kekorang semua macamana kan. Tapi bagi aku, dis kind of movie boleh buat mata aku tertumpu d screen sehingga tahap kalau ular lalu depan aku pun sure aku xperasan uolls..


     Why dis kind of movie, Myn ? ok..Meh kita ceta sal twilight dulu. Aku tak tahu kenapa tapi aku sangat obses dengan watak si Edward Cullen by Robert Pattinson. Watak dea makaii, karut gila. Takkannya wujud lelaki macam tu tapi itulah yang sebenarnya yang diimpikan semua orang pempuan. Protected, mystery, handsome (of course lah kann & i think if tak silap, dlm novel pun Edward was described as a handsome guy), master mind, matured, loving, and paling penting, he's so romantic.hahaha. Inilah sebab utama aku addicted to Twilight. Jalan ceritanya aku rasa tak berapa best sangat sebab plotnya kurang menarik, compared to Harry Potter & The Lord Of The Ring Trilogy, tetapi sangat bagus sebab kisah cinta yang sempoi sahaja. Ceh, lagak macam pengkritik filem. This movie will come out on Nov 16. And for the trailer, dont mind to click, Twilight Breaking Dawn Part 2..


     Second is Lagenda Budak Setan 2 : Katerina. Honestly aku tak minat pon Farid Kamil & Maya Karin, tapi disebabkan movie ne diadaptasi dari novel Ahadiat Akashah, maka dengan itu aku pon excited nak tengok macam the first one hari tu..huhu.. Coming soon in cinema on Nov 29. Jangan lupa pegi tengok, kalau korang berminatlah. Aku lambat atau cepat, kompom akan pegi.hehe.. First Lagenda Budak Setan arituh yang jadi Katerina is Fazura Sharifuddin, aku harap sangat jugak kesinambungan cerita dea gak yang bawak watak tuh sebab her character more to Katerina yang Ahadiat ceritakan dalam novel. Sedeh..sedeh.. Tak apalah, kena respect prinsip Fazura, she's more selective now to takecare her reputation.


     Third is The Hobbit. Aku tak tahu macamana nak explain sebab since kecik-kecik lagi aku dah suka tengok movie macam ne. Long journey, dwarves, challenging, war, meet the fighter yang badan ketul-ketul, makin besar saiz badan diorang makin rendah kedudukannya dalam hierarki. Tak paham kenapa. haha. Tapi aku suka. Lain lagi kena bertempur dengan natang yang tak wujud macam Orcs & Goblins. Aku budak-budak sangat ka or cemana. hehe. Terengat plak dengan mitos Boogeyman. Masa kecik-kecik dulu kekonon ada monster tinggal bawah katil, karut gilaa.. Nampak sangat aku terpengaruh dengan ceta-ceta tV. The Hobbit ada kat cinema on Dec 14. 


     Depends on citarasa masing-masing lah kan. Maybe bagi aku movie macam ne tak bosan, tapi pada orang lain bosan tahap gaban. Risau gak excited sangat nak tengok, tapi nanti bila dah tengok, hampeh sebab tak best langsung. Anyway, harap2 tak adalah macam tu. So, berbaloi jugak bayar tuk harga tiket. 






No comments: