JellyPages.com

Friday, November 9, 2012

Tak Ternilai Harganya

     Assalamualaikum w.b.t.. Hai semorang. Selamat tengahari dan semoga diberkati Allah s.w.t sentiasa. Hari ni hari Jumaat bersamaan 9 haribulan November 2012. Bermulanya cuti pertengahan semester selama seminggu. Aku tak pegi mana-mana sebab nak study plus siapkan tesis selagi mampu. Tujuan aku up new entry bukan sebab nak cerita pasal cuti, tapi aku nak cerita sedikit sebanyak apa yang berlaku sepanjang minggu ni. 

     Bulan lepas, bersamaan 24 haribulan. Aku ada snap picture cover depan buku The Hobbit & jadikan gambar tu sebagai display picture di facebook. Honestly aku takda niat apapun melainkan suka-suka sebab aku ada letak caption di bawah ni. 

" sapa ada buku ne ? pinjam dlu. guwe gak mampu mau beli.hakhak.. " 

     And aku jadikan itu sebagai dp, sambil-sambil menampal trailer The Hobbit yang bakal keluar di wall laman muka bukuku. Tiba-tiba, minggu ni aku terima The Hobbit dari salah sorang coursemate di FEP. He give the malay version, atas alasan cintailah bahasa kita Myn, he give me the book. Sangat terkejut sebab tak sangka dea ambil serius dengan dp tu. Aku engatkan dea bagi pinjam, rupanya dea memang nak bagi kat aku. Thanx dude, really appreciate it at all. Dengan mata terkebil-kebil aku pulang ke kolej sambil memegang payung. Sebab masa otw balek tuh, uKm tengah hujan. Berhujan di uKm pada 5/11/12..





first book !


     Selang dua hari, someone want to give me a things. And once again tak sangka dalam beg ada The Hobbit English version with super duper gorgeous chocolate cake. It make my day. Walaupun aku terima suma tu almost malam, tapi betul-betul buat mood aku jadi lebih baik dari yang sebelumnya. hehe. Yang ni aku dapat pada 7/11/12. Means..aku dah terima dua buah buku yang sama but in different version.







kek coklat yang comel sama macam rasanya.


    
     Dua hari kemudian (9/11/12), aku gigihkan diri ke pejabat kolej tuk amik bungkusan atas nama aku via pos laju. From UTEM Melaka as writed on the paper. Okay, dua hari lepas kawan aku kat sana memang ada bagitau yang dea send barang untuk aku, dan barang tu dijangka sampai hari ni. Memandangkan aku ada banyak urusan, aku sekali harung pegi check either barang dah sampai or belum. Bila sampai kat ofis, lepas serah dokumen ke officer AMIN, aku pon check post list untuk student. Yeah! Nama aku ada. Aku suka terima barang via post ne. Tak tahu kenapa. hehe. And bila mokcik ofis tu serah kat aku, tak lain tak bukan dalam kepala hotak terus fikir, is it The Hobbit ?.. Ohmyyy....




nampak sangat buku kan ? hehe



     Thanx dude, really appreciated it. But with this, i have three story books with the same title. Untuk pastikan lagi yang ni betul-betul The Hobbit, aku pun cepat-cepat buka bungkusannya..





aku buka di depan pejabat dekan FEP sementara menunggu
untuk berurusan..




Alololo..sweet gak kawan aku ne. Teddy bear dude,
dalam hati ada taman..




dah agak dah..




ok, english version..tQ..



     Seriously i didnt expect for this. Thank you so much kepada semorang yang caring kat aku. Aku sangat gembira bila orang bagi buku, sesuai sangat sebab aku memang suka membaca. Lagi-lagi buku jenis macam ni. Sekarang, aku ada tiga buah buku yang sama. hehe. hepi..hepi..hepi..






THE HOBBIT by J.R.R TOLKIEN.
p/s : agak-agak pasne kalau aku post gambar rumah atau kereta idaman,
ada orang nak bagi tak ? hahaha..







No comments: