JellyPages.com

Friday, January 27, 2012

Cempedak Goreng Jatuh Dari Langit..

Hai..hari  ne  baru  dapat  update  blog  sebab  busy  kemas2  and  packing  barang. Almaklumlah, aku  kan  da  nak  balek  ruma. Lepas  hampir  lima  bulan  stay  uKm, sekarang  baru  balek. Itupun  cuti  cuma  tiga  minggu  empat  hari, xpalah..janji  ada..kan..kan..kan..


entry  kali  ini  aku  nak  creta  pasal  cempedak  goreng.. yummy..yummy..mesti pelik  kan  mana  aku  dapat  cempedak  d  uKm  ne, pastu  boleh  di  goreng  pulak. Haa...
sebenarnya  tak  adalah  jatuh  dari  langit  macam  tajuk  di  atas  tapi  masa  studyweek  hari  tu, aku  and  yatt  pegi  sg  buloh  stay  dua  tiga  hari  kat  ruma  kawan  aku. Memandangkan aku  dengan  yatt  mengidam  habis  nak  makan  durian, so  dia  pun  belikanlah.. Termasukla buah  cempedak  sekali. So....









*  dua biji cempedak yg comel2 belaka.





*  yang pasti memang bukan aku yg kejakan buah ne, jadi tukang amik pic tak rasmi jarww..






*   kiri : masak ngam2
kanan : terlebih masak agkny.hehe






*  sedia untuk digoreng..hehe.sebelum masuk kuali, aku masukkan dulu dlm mulut.hehe





*  bancuh tepung ne kena betul-betul la kan so xdalah masuk minyak or lapisan tepung tu jd tipis sangat.





*  yeah..panaskan minyak bebeyh..





*  haa..yang ni aku suka..humban cempedak dalam tepung..





*  T_T...wuwuwuwuwu..cian cempedak tu digoreng dlm minyak panas..





*  wah..jadi suda..ndak sabar eh mau makan..hehe





*  ada bakat sua bukak gerai cempedak goreng ne..hehe





*  taraa...siap udah..tinggal di makan sak ne. so,apalagi aku la tukang rasmi.hehe
jemput makan....


siaplah  cempedak  gorengnya..honestly  my  babe  si  Pida  yg sediakan..hehe..kalau  aku  yg  buat, insya Allah  takda  cempedak  goreng, tukar  jadi  biji  cempedak  goreng..belum  apa-apa  aku  sudah  makan  kasi  habis  terus. Sebenarnya  boleh  ja  sambil  dia  goreng  aku  habiskan  yg dalam  pinggan  tu  tapi  dea memang  clever  sebab  tarik  perhatianku  guna  durian  yg  jauh  lebih  mengancam ne..last  but  not  least..durian!!hehe..k baii..









*  d u r i a n

No comments: