JellyPages.com

Friday, January 13, 2012

lollipOp..

hai..semalam tgh lepak-lepak dengan ma babes pida & yatt pas makan malam..cerita punya cerita, abes trkuar suma creta zaman doulu2.padahal takdalah doulu2 sgt pun.ehem2..

kejadiannya 7 tahun lepas ( oh God, tuanya aku rasa..huhu )
well..dlu masa skola menengah, aku ada bestfriend dua org. Form 3 masa tu..pida,aku n aisyah..means pida,aminah & aisyah..ok, skarang ne kamu tau la aku tgh study d ukm kan, c pida plak sua jd wanita bekerjaya skarang n aisyah study jugak,d Russia tgh amik medic..rsnya dea cma blek Malaysia tym summer or winter..not so sure la plak sbb da agak lama tak jumpa dea, aku cuti dea study, dea cuti ak study.payah..

alkisahnya bermula masa kami form 3..mcm2 kejadian berlaku sebenarnya time tu..haha..cma tu laa..klu aku creta dr awal,entry ne bleh buat novel rasanya.so,aku amik part LOLLIPOP ja..hehe..satu hari ne Aisyah & familinya pegi holiday d kL, tinggallah aku dgn c pida abeskan cuti d tWu brdua..sob..sob..sedih juakla.selalunya bertiga tp skrg tggl berdua.cett..pdhal brapa ari jak pon dea p sn.pastu, bila dea dah blek from holiday, dgn excitednya dea bgtau ktaorg....
'weyh..ak ada belikan kamu something..mesti kamu suka..'



aku pon mula la berangan-angan..apala yg dea bwkan ne..hehe..ntah2 snowball..xpon teddy..keychain kali yaa..
excitednya..so, d sebabkan rs excited yg membuak-buak tu..ak pegi skola ari ptama pas cti tu awal gilaa..haha.... semata2 mau tau apa yg dea bwkn..c pida jan ckplah,tiap ari mmg awal pg skola maklumlah dea naik bas skola so dea la champion antara kmi bertiga.


as usual, kaki melangkah laju2 ke port besa. ak tgk c aisyah sda trsengih2 dr jauh..'apa..apa..apa..mn..mn..mn..' e2lah yg kuar dr mulut.haha..dgn harapan+angan2 tggi melangit..dea kuarkan dr beg.. l O l i p O p..rainbow gitu..




* yang ini hiasan semata-mata ok, tak jumpa la pic lolipop rainbow yg cantek. Suma jelek.haha


sedih jugakla..huhu..tak seperti yg ku jangka.. but its ok, sebab aisyah mmg mcm tu.she's not practically romantic..she just cute.ko takkan terjangka apa yg dea pikir dude.hehe.so,ok..ak amik+terima dgn redha lolipop comel tu. besar gedabak.cmana aku nak hbskan pon aku tak tau.n pida pun dapat adiah yg sama.bleh plak aku demand kata 'apsal ko nda bagi yg bentuk lof2 tu,bulat ndak cntek'..smbil muncungkan bibir..  
lof2 means love..take note ok..so she replied, 'jeleknya yg lof2 tu..cntek lagi bulat2 gini isy'.. yala2..bersyukur sua ne..


so..kami pon bkakla lolipop tu.u know what,di skola masa tu lolipop is 'haram' utk d mkn d kawasan skola sebab cikgu kta, cikgula yg ckp.. plastiknya brsepah2 sama jugak dgn batang gula-gula lolipop tu.tp..ada kami kisah.tetap gak buat,lg cikgu larang, lg la kami buat.hehe
ok,saiz lolipop tu besar kan..n kmi pun bukannya jenis yang makan gula-gula sgt.apa yg kami buat is sebelum waktu kelas bermula,jelir lidah jilat2 lolipop tu.haha..pastu bila cikgu dah datang, ktaorg amik plastik pembalutnya yg kmi xbuang tu then balut blek, bkak blek n jilat lg sbelum guru subjek laen masuk plak.:DD ..selekeh kan.thats we are exactly!n u know what,we keep that thing for three days in our pencil box! sumpah xda sapa-sapa berani sentuh pencil box tu sebab ada lolipop brusia berhari2 dlm tuh. yurkss!!so,kpd adek2 yg xmau pensil/pemadam or pembarisnya d kebas ole member-member.try la buat apa yg akak2 buat ep.haha.n hobiku is kacau budak2,sapa yg ak jumpa aku hulur lolipop basi tu.. ' mau? ' ..hahaha.sbar ja la.and suma kenkwn n cikgu dah masak dgn perangai kami bertiga.spesies lain dr yg lain.but dun worry, after three days,aku & pida buang lolipop tu. Aisyah pulak..dea simpan utk bebrapa hari lagi. haiya..hampir seminggu jugakla n color lolipop tu dah luntur.hahaha.. pembalutnya dah lekat mati,xble bkak dude.. saliva c aisyah ada unsur-unsur gam UHU.. wakwakwakwak..aku rasa itulah keja paling selekeh penah aku buat selama hidup ne.hehe


memori tu buat ak, pida n yatt gelak xhengat dunia.lagak macam org xpnah jmpa lolipop..we being bestfriend till now.cuma tu la, dah jarang sgt jumpa Aisyah.contact dea cma via fB. ktaorg study d skola yg sama till form 5. aku amik form 6 after SPM, pida keja n aisyah ujung tahun 2006,ms tu kami form 4,dea dah berhijrah pg United Kingdom wif her family. so tinggal aku dgn pida la.byk lagi benda-benda pelik kami pnah buat but malas pulak aku nak cerita panjang2.haha..yg paling kelakar,dikejar anjing masa ponteng kelas..baru tau kan.nsb baek aku lari laju2 tym tu,klu x mmg merana la jawabnya.


 s e k i a n

No comments: