JellyPages.com

Thursday, January 19, 2012

Cuti! Cuti!


Hai..aku dah habis exam..yeah!hehe..tapi lama lagi baru dapat balik rumah.haiya..untunglaa sapa-sapa yang sudah sampai rumah,lagi-lagi yang sudah habis exam lebih awal..T_T..entry aku kali ni bukan pasal homesick tapi pasal sem kali ini yg cepat sangat berlalu.ehm2..Malaslah nak cerita pasal homesick nanti meleleh-leleh pulak airmata jatuh masa menaip.haha..basah laptop  oleh airmata.


Alkisahnya sem 1 tahun dua sesi 2011/2012 bermula pada 12hb September lalu,kalau tak silap. Aku pun tak sure sebab tak hengat sangat. Yang pasti start lepas raya seminggu hari tu. Masa tu susahnya aku rasa nak balik UKM, rasa tak nak sambung dah pun ada. Tak sampai hati nak tinggalkan rumah. Tapi kena pegi jugak, tak boleh layan sangat perasaan fanatik dengan rumah tu.hehe. Susah nanti..


 Sampai epot ( airport ) ja ari tu, aku duduk jap pastu dalam kepala hotak, cuti aku dah habis..wuwuwuwuwu..tak nak bergerak langsung..aku duk dengan bagasi besar tu sambil berdoa yang nie cuma mimpi..k fine myn, bukan mimpi tapi realiti..ko kena balik Amin sekarang jugak. So aku bergeraklah amik teksi macam biasa. Tiket teksi dah beli tadi lepas aku amik bagasi. Boleh pulak anggap semuanya mimpi semata-mata. Lepas dah masuk teksi dengan keadaan emo macam nie, boleh pulak driver tu bawak aku borak.haiz..tak nak bercakap la. Aku takda mood ok..tapi layan jugak. Padahal dalam hati menyumpah-nyumpah.hehe.


Perjalanan ambil masa sejam jugaklah. Punyalah banyak cerita si pemandu teksi.adoih..serius aku pening. Sudahlah tengah stress sebab terpaksa balek UKM ne. Plez deyh..bagilah aku ruang untuk buang feeling ne dulu. Mampu bersabar jakla.T_T.. Alhamdulillah sampai jugak di Amin yang tercinta.   



Sebelum tu aku dah terima mesej bertubi2 dari c nat n c yat.hehe. Rindu aku la tuu.. as usual,bila dah sampai, pegilah foyer daftar masuk tuk amik kunci bilik.yeah.. dapat bilik baru.. tapi yg kurang bestnya,diorang semua dapat blok k4,aku dapat k6..tak kisah if blok lain-lain tapi masalahnya jauh..ujung ke ujung..wuwuwuwu..k6 dekat dengan FEP,depan ja, aku guling2 dr pintu belakang k6 sak boleh terus sampai fakulti ( itupun kalau takda keta or motor yg langgar aku masa merentas jalan raya ). K4 pulak dekat dengan library & pusan. Kira strategik jugaklah. Apa-apapun syukur,at least dapat blok daripada d buang kolej,terpaksa merempat d hutan belakang sana and stay dalam khemah.

Dengan bagasi yg besar tu, aku melangkah pegi cari bilik. Sebenarnya masa tu aku tak tahu lagi blok aku yg mana satu.hehe.fail la myn..sepatutnya as warga Amin,ko dah tau blok tu yg mana satu. Alaa..aku tau blok k6 atas ja,bawah sikit yg aku tak tahu. Masa tu yang tolong aku angkat bagasi besar gedabak tu is Cik Lai n Suehaniey..terharu tau..sob..sob..dahla besar,berat pulaknya. Memang aku tak terangkat. Sampai kat bilik..omjayy omjayy..jeleknya!! otakku ligat berfikir apa mau buat dengan bilik nie.haiz..jauh beza dengan bilik sem lepas..T_T..terpaksalah aku jadi 2X ganda kreatif kalau gini. Takpa, bersihkan dulu bilik yg jelek nie,pasne baru buat senarai what should i do..hurmm..



Peristiwa nie berlaku 4 bulan lebih yg lepas. Cepatnya masa berlalu. Sem satu untuk tahun dua dah habis, masuk sem dua nanti, pejam celik pejam celik habis jugak. Tak sabar mau graduate. hehe..Harap-haraplah segalanya di permudahkan. Aamin.. Selamat bercuti ya kawan-kawan, jumpa lagi di sem depan..Sekian..



No comments: